Digitale aanvulling op de kraamzorg door Atermes

In het digitale tijdperk zijn er ontzettend veel dingen mogelijk en gaan we steeds meer over van papieren dossiers naar digitale. Even wennen soms maar het heeft ook erg veel voordelen. Ook wij gaan met de kraamzorg steeds digitaler. Vanaf eind december gaan we aan de slag met het systeem van Atermes. Wat dit betekent voor onze kraamverzorgenden en voor de kraamgezinnen lees je hieronder.

Wat zijn de veranderingen die we gaan merken

Het begint al bij de aanmeldingsprocedure. Het aanmeldingsformulier is via de site te downloaden en te retourneren. Dit is veel efficiënter dan de papieren versie en kan rustig vanachter de computer geregeld worden. Mocht je nog wel het papieren exemplaar willen gebruiken dan kan dat altijd met de versie die bij onze folder geleverd wordt.

Als er plek is wordt de inschrijving door het systeem verwerkt waarna er een bevestiging gestuurd wordt. Deze bevestiging bevat een link waarmee het online dossier in Atermes geactiveerd wordt en ingevuld kan worden. Dit hoeft dus allemaal niet meer tijdens de intake en scheelt een hoop tijd. De gegevens kunnen ook gemakkelijk door het kraamgezin worden bijgewerkt. Denk hierbij aan gezinssamenstelling, huisdieren en belangrijke telefoonnummers.

De intake wordt thuis (bij een 1e kindje) of telefonisch afgenomen. De verzamelde gegevens hiervan zijn dan ook online zichtbaar en kunnen nagelezen worden door de ouders.

Gemakkelijk en efficiënt

Wat vooral een grote verbetering is, is het grotere gemak voor zowel ouders als kraamverzorgenden. Alles kan online ingekeken worden. Geen losse papiertjes meer met intakeformulieren, adressen, afspraken, zorgovereenkomsten e.d.

Alles staat online en is met 1 druk op de knop in te zien en te bewerken. Niks kan meer per post kwijtraken of vergeten worden te retourneren.

Alles op 1 plek, overzichtelijk en snel toegankelijk voor de kraamverzorgenden en de ouders.

Ondanks het digitaliseren kunt u van ons natuurlijk nog altijd de persoonlijke aanpak en aandacht verwachten!

Kraamzorg de Drie Provincien - Digitale aanvulling op de kraamzorg door Atermes